Iskolai élmények




Nem sok minden maradt meg emlékként… nem volt valami jó, a negatív dolgokat mindig is igyekezett elfelejteni…

Óvodában

Egy nap látja, hogy az óvónő az anyjának panaszkodik, mert K. Misivel füvet legeltek az udvaron. Lógott a fű a szájából, talán teheneset játszhattak.
Egyszer bokán rúgja az óvónőt…
 
Ki emlékszik rá, hogy miért, lehet, hogy csupán véletlenül, de az is lehet, hogy épp nem értettek egyet valamiben.
Állítólag már az óvodában hiperaktív dolgai voltak, bár a gyerekek hiperaktívvá minősítése nem igazán helytálló, hiszen a gyerekek elevennek születnek, csak a felnőttek szeretnék őket délutánonként alvásra kényszeríteni, vagy elvárják, hogy órákon keresztül mozdulatlanul üljenek az iskolapadban, ami abszolút természetellenes… Petit beíratják olyan foglalkozásokra, ahol levezetheti az energiáit, rendszeresen úsznak, vándortáborba járnak és sokat kézműveskednek. Már óvodás korában remekül origamizik. A különórák hatására rengeteg készsége és képessége fejlődik, remekül megalapozza ezzel a későbbi kreativitását.

Alsó tagozat

Mezőtúron végzi az 1-5. osztályt. Az otthoni légkört ellensúlyozandó, az iskolában éli ki magát, ott van önbizalma.
Ő az osztály rossz gyereke, ezzel sikerül a figyelem középpontjába kerülnie.
Nem hiszem, hogy van olyan gyerek, aki ne rajongana valamelyik tanáráért, Peti ki is fejezi ezt, ír egy szerelmes levelet a tanárnak, hogy szereti, bókol neki. Persze ennek is az lesz a következménye, hogy behívják az édesanyját és Peti fejmosásban részesül… Már rajongani sem szabad? Vagy nem szabad kifejezni?
Játéknak indul, de baleset lesz belőle, amikor is fogócskáznak az egyik társával. Rohan utána a gyerek, mint az őrült, „úgy se kapsz el!” Hosszú a folyosó, végigszaladnak rajta, majd Peti a kijáraton kiszalad az udvarra, visszacsapja maga mögött az ajtót, mint akadályt…  az őt üldöző gyerek belefut az üvegbe, szanaszét vágja… Tragikus véletlen vagy inkább pech? Mindenesetre ami ezután következik, az a tanárok részéről emberileg és szakmailag erősen megkérdőjelezhető, sőt: megkockáztatom, hogy bűncselekmény! Peti reggel azzal indult el otthonról az iskolába, hogy egy egész napos kiránduláson vesznek részt, ehelyett büntetésből bezárják az osztályterembe, egész napra, a kis kirándulós hátizsákjával, a szülők értesítése nélkül, és csak az esti órákban érkeznek vissza a tanárok és társai a kirándulóbusszal. Ekkor szabadulhat. Amellett, hogy ez embertelenség, még gondatlan veszélyeztetés is! Nézzük, Peti mit kezd magával bezártságában. Természetesen feltalálja magát, kreatívoskodik, rajzolgat a táblára, izgulva, nehogy most meg az legyen a baj, hogy elfogy a kréta; origamit hajtogat; az asztalra felállva stand-up-pol… Vajon van wc az osztályteremben?… Szülei csak akkor értesülnek a dologról, amikor a kirándulásról hazaérkező buszról Peti nem száll le…
Vannak „érdekes” osztálytársai, mint például a K. Béla. Ő nagyon depressziós gyerek, utál élni. Bélának öngyilkos hajlamai vannak. Megdöbbentő, amikor bevizezett ruhában kapcsolgatja a villanyt, remélve, hogy az megrázza és meghal… Egy alkalommal alig tudják visszacibálni az ablakból, mert ki akar ugrani… Még ennél is rosszabb, amikor újszülött kiskutyákat dob az iskola kéményébe, amely a konyhába vezet, szénné égetve szegényeket… Gondolnátok, hogy ő ma egy jómódú, elismert ember? Remélem, nem a szomszédom!

Felső tagozat

A 6. osztályt – egy költözés után – már Debrecenben kezdi.  Régi barátait, osztálytársait hátrahagyva, új közösségbe kerül. Újra kell kezdenie a beilleszkedést.
Eleinte inkább magának való, csendes, visszahúzódó.  A többiek növésben lehagyják.
Egyik tesiórán elkezd vérezni az orra valamitől, a tanár kiküldi az öltözőbe, hogy majd akkor jöjjön vissza, ha elállt a vérzés. Következő órára menet M. Ervin (ő az osztály izomkötege) mutatja a trikóját, hogy van rajta egy vérpötty. Elkezdi szorítani Peti csuklóját vagy negyed órán keresztül, aminek következtében Peti egész karja elzsibbad, belilul. Mire elengedi, addigra Peti már rosszul lesz. A tanárok kérdéseire nem köpi be Ervint, az osztálytársai megteszik. Ervin ment az igazgatóiba, Peti meg haza… Ez az egy eset volt, hogy az iskolában fizikailag bántották. Verbálisan viszont annál többet kap… A gyerekek kegyetlenek tudnak lenni, ha valaki más, mint ők. Petit sokat bántják vékonysága miatt. Azért Őt sem kell félteni, válaszul direkt egy szál semmiben megy suliba…
7.-ben fordult a kocka, mert Peti lett a humorherold, a kreatív. A könyvlapok aljára animációkat készít, nagyon vastag könyvek kellenek hozzá. Jó érzés számára, hogy mindenkinek tetszik, ezért elkezdi lopkodni anyja vastag könyveit. Az osztályban megmutatja az elkészült animációkat, aztán viszi vissza a könyvet a polcra, persze előbb-utóbb lebukik, kap is az anyjától érte.
Aztán jön a költészet, remek rímeket ír az osztályról, társai örülnek, hogy szerepel a nevük. Elkezdi ironizálni a társait, a többiek persze röhögnek. Peti azt gondolja, hogy nagyobb sikerélményt kap azzal, hogy a többiek röhögnek, nem baj, ha azt az egyet megbántja…
Ez volt az a pillanat, amikor már befogadják, bulikba is meghívják. Hatodikban még szivatták, hetedikben már sikerül beépülnie.
Humorheroldkodik: minden hülyeséget bevállal, belőle lehet bolondot csinálni, még örül is neki. – „Peti, nem mered ezt a bugyit a fejedre felvenni…” – „Dehogynem!”
Debrecenben németet tanulnak már alsótól kezdve, így a 6.-ban érkező, eddig oroszt tanuló Petinek magántanárhoz kell járnia, és 8. év végén kell német vizsgát tennie. 4-es lesz az eredmény. A német tanárába is szerelmes lesz, de neki nem ír levelet, egyszerűen közli vele és kész.
Ekkor már elkezdi nézegetni a lányokat, de a megszólításukkal még gondban van, maximum másoknak beszél róluk. Külön pech, ha eközben az a lány épp a háta mögött áll… Méretügyileg alacsonyabb a többieknél, emiatt irigykedik rájuk, sajnos a lányokhoz képest is kisebb. A farsangi bulin semmi esélye sincs felkérni valakit, csak hátul ücsörög…
Felső tagozatban van úgynevezett „tátika” verseny, amikor is megy a zene, te meg csak tátogsz, magyarul playback-kelsz beöltözve. A Repülők zenekar kombinációt adja elő az egyik csapat, Peti a Geszti Pétert alakító kislányba szerelmesedik bele. Kazettára fel lett véve az előadás, és otthon állandóan azt a részt nézi… szerelem első látásra, de nem ismerkednek össze, még a nevét sem tudja a lánynak.
Az egyik buszos kiránduláson mellen könyökli az egyik tanárt… Az osztályfőnöke épp jön előre az ülések között, amikor is – a mellette ülő gyereknek nagy lendülettel dumáló – Peti a könyökével mellbe találja… Gondolom, nem dicsérték meg érte.

Középiskola

Ekkor már megint Ő a fenegyerek, megjön az önbizalma, mert utoléri növésben a többieket, Peti megint a legmagasabb. Disco-disco hátán.
Középiskolában – a suli jellege miatt – nincsenek lány osztálytársai, se női tanárai, így iskolai szerelmei sincsenek.
Iskolán kívül viszont igen, bár csak plátóiak. A lakótelepi szerelmeivel, Kingával és Violával együtt hintáznak. Remélhetőleg nem egyidőben.
Amikor Tarjánban jár, Csaba mamánál, ott Ő a városi vagány. Ott laktak az unokatesói, ők hívtak meg embereket házibulizni, és ekkor lassúzik először szerelmes-összebújósan. Ezután még többször elbiciklizik a lány háza környékén… de plátói szerelem marad ez is.
Ezek az emlékek maradtak meg Peti elmondása alapján, ha tőle is szeretnéd hallani, akkor megnézheted a Youtube videóiban.
by EA

Kíváncsi vagy Peti munkahelyi élményeire is? Találkozzunk a következő epizódban!

Kapcsolódó bejegyzés